You are enough. You are so enough, it's unbelievable, how enough you are. (Sierra Boggess)

Březen 2014

DSOCI - 24. kapitola

30. března 2014 v 11:16 | Lotte |  Dark stories of Coney Island
Hromová rána do dveří otřásla Ashleyiným drobným tělem, ale neustoupila. Při dalším úderu opilého těla jednoho z mnoha rádoby přátelů jejího manžela sice poskočila, ale dál bránila vlastním tělem vchod do salonku, který si zvolila za prozatimní skrýš. Upřeně zírala před sebe, ani nezamrkala. Když nárazy ustaly, ozvalo se z vedlejší místnosti nespokojené opilecké blábolení, které postupně gradovalo do křiku. Nijak na to nezareagovala a její tělo se dál otřásalo, aniž k tomu mělo nadále podněty. Vzlykala, bez slz, ve vší tichosti, ale o to zoufaleji. Mimické svaly už měla tak křečovitě stažené, že ji bolel celý obličej, ale nemohla přestat, v oparu šoku si nic z toho ani neuvědomovala.
Periferním zrakem zahlédla pohyb a tlumeně vykřikla. Když si uvědomila o jakého pozdního návštěvníka se jedná, tvář jí zbělala strachem i rozčilením.
"Vy," zašeptala přiškrceně, "zase vy. Pořád jenom vy," tělem jí projel další záškub nezastavitelného pláče, na kterém už vyplakala všechny slzy, co kdy jenom měla, "Myslela jsem, už se to zdá tak dávno, že jste neškodný, ale opravdu mne začínáte děsit. I když jste pryč, pořád na sobě cítím vaše ledové oči. Nikdy mě nenecháte na pokoji, že?"
William přešel o pár kroků blíž. "Jste rozrušená madam, proto si vaše slova nebudu brát jako urážku."

Defying Gravity - Willemijn Verkaik, Katie Rose Clark

30. března 2014 v 11:14 | Lotte |  Video týdne
Wicked tu už dloho nebylo, není-liž pravda? Čas napravit situaci v této rubrice! :)
Willemijn je ve světě Wicked velmi známá, její talent je podle mého názoru až unikátní věc, protože nepamatuji herce/herečku co by svou roli nazpíval/a ve třech jazycích. Možná by se dalo říci ve čtyřech, protože co se týče angličtiny, tak na Broadwayi musela zvládnout americký přízvuk, ve West Endu zase britský...to už dělá rozdíl! :D
Glinda Katie Rose Clack sice v DG nemá příliš prostoru, protože jde přece jen o Elphiino sólo, ale přesto okamžik vystihla skvěle, je mi dokonce sympatičtější než plno jiných představitelek dobré čarodějky, protože se její pohnutky, proč se nakonec rozhodla nejlepší kamarádku odejít samotnou, zdají méně sobecké. Což ve výsledku není prada, ale Katie to prostě uměla zahrát. :)
Co se týče písně samotné, protože je tak tmavá, je docela těžké sehnat kvalitní video a proto jsem moc ráda, když mohu říci, že tohle kvalitní opravdu je! Jen je škoda, že je pořízené z bočních míst, které poněkud kazí "létací magii".
Ale musím podotknout, že stejně jako v případě Fantoma moc nestíhám americkému publiku, která se směje scéně, co vůbec vtipná být nemá. No, ale myslím, že je to pořád méně hrozné, než když jsem se jednou dívala na smějící se publikum v průběhu Final Lair....
Krásný nový týden! xxx

Ostře sledované vlaky, aneb kouzlo divadla

28. března 2014 v 19:36 | Lotte |  Lotteland

Miluju divadlo. Divadlo je čistá magie a umění ve své nejčistší podobě. Jaká škoda, že se tak málo dostanu do divadla.
Ale když se mi to dnes podařilo, bylo to nádherné. Vydali jsme se (bohužel se třídou) na Ostře sledované vlaky, dílo, kterým jsem zatím zůstala nedotčená, nicméně děj jsem samozřejmě znala.

Ve chvíli, kdy hlavní hrdina Miloš Hrma s klukovským úsměvem a lehkou panikou v očích objížděl kolečka po pódiu na bicyklu (prostějovské divadlo a pódio rovněž je poněkud malé, takže byl nucen zajet až docela ke kraji), jsem získala takový ten nutkavý pocit, že ho odněkud znám, ale bohužel si nedovedu vybavit odkud a k mé smůle uhlazení kavalíři a sofistikované mladé dámy vedle mne z jiné školy měli obdobné pocity, ale k mé nelibosti je vyjadřovali mezi sebou nahlas. A oni tak obecně mluvili a mluvili. Neříkám, že mám způsoby císařovny, ale tady už se nabízelo slovo burani. Ehm, ehm.
První jednání plynulo zdánlivě zvolna, válečné běsy byly stavěny spíše do pozadí a děj se zaobíral každodenním životem hrdinů. A přesto se dal z různých narážek a především ohromujícího talentu herců vycítit ten strach, napětí ve válečném vzduchu....
Silným okamžikem se stalo Milošovo odvlečení Němci za to, že nechal čekat ostře sledovaný vlak, tedy vlak převážející munici. Miloš se sice šťastně navrátil na maličkou vlakovou stanici k velké radosti výpravčího Hubičky a pana přednosty, ale byl ze situace otřesen, ač se to snažil neprojevovat...
Do protikladu byl postaven nešťastný intimní život zoufale nesebevědomého Miloše, kterého tyto okolnosti přivedly až k pokusu o sebevraždu.
Ale hra má i své úsměvné stránky - eskapády pana Hubičky, slavná scénka se Zdeničkou Svatou a razítky na zadnici a roztomilé scénky Miloše a Máši a jejich polibků přes čerstvě namalovaný plot. Ač je jejich láska nepochybně krásně čistá, když přijde na intimní část vztahu Miloš zase a znovu selhává a bojí se, že o Mášu kvůli tomu přijde. A že je chlap, ale přitom vlastně není. V jeho nejzoufalejší hodince přichází Hubička, který Milošovi dohodí zkušenější, laskavou Viktorii. A ta kouzelná scéna, kterou nějaká zlatá duše dala na Youtube!

Norm Lewis přepíše historii Broadwaye

27. března 2014 v 10:00 | Lotte |  Obsazení na Broadwayi
Když Broadwayská produce Fantoma Opery ohlásila cast change, muzikálové vody se rozvířily, protože se jedná o změny razantní.
Opustí nás Marni Raab, která v této produkci působí už dlouho a bude se mi po ní moc stýskat, jenže jak klasik říká, show must go on.
Její místo zaujme staro-nová Christine Sara Jean Ford, která roli Christine opustila zhruba před dvěma lety.
Leading Christine Mary Michael Patterson nás rovněž opouští a vrátí se nám Sierra Boggess, která na Broadwayi hrála speciálně pro 25. výročí pár představení. Nyní přichází znovu, ale tentokrát se standartní smlovou.
Největší radostnou zprávou, ale i bombou bylo oznámení Norma Lewise jako Fantoma, čímž se skutečně jak nadpis říká, píše fanomácká historie, neboť je to poprvé, co se role na Broadwayi ujme Afroameričan.
Navíc každý, kdo se trochu zajímá o muzikálový svět ví, jak krásný vztah spolu Sierra a Norm mají, protože spolu hráli v The Little Mermaid a od té doby zůstali velkými přáteli.
Čeká nás vzrušující premiéra nového obsazení, ladies and gentlemans! :) Já už se tedy nemohu dočkat. :)

Denk an Mich - Valerie Link

23. března 2014 v 10:00 | Lotte |  Video týdne
Muzikálofilové! Pamatujete na můj složitý a nespravedlivě dlouhý proces zvykání si na fakt, že na Broadwayi už nehraje Raoula Kyle Barisich, ale Jeremy Hays? Jako kafemlejnek jsem to nejčastěji opakovala právě zde v rubrice videjí týdne. Přichází stejné situace na téma Lotte a němčina.
Začínám si na na cizojazyčné produkce FO zvykat a o němčině jsem přestala smýšlet jako o nepříliš libozvučném jazyce, let's celebrate! :D
Denk an Mich není jak by se z obrázku mohlo zdát Wishing, ale Think of Me...(pro případ, že je tu někdo jako já, kdo německy dvakrát nerozumí. :D)
Jen chci říct, že jsem sem ten obrázek dala čistě ilustračně a Valerii to tady moc sluší a prostě mě zaujal a tady je. Tak. :D
A když odbočíme k Meg - nikdy jsem neviděla žádnou Meg, co by Christine tak svědomitě a opravdově držela při nervózním startu árie palce. Bylo to roztomilé, když na ni na chvíli padnul záběr. :)
A líbí se mi tiáry co v téhle produkci mají, jsou krásné. Musím si někde najít, jakou Valerie nosí při Masquerade. :)
A když Christine ustoupí do pozadí, aby jí převlékli sukni, tak scénu pozoruhodně namodrale nasvítili. Nejsem si jistá, ale tohle jsem ještě neviděla. A rozhodně je to pěkný prvek, protože jinak bychom neviděli, jak nervózní, avšak zároveň i nadšená Christine poposkočí buď samou nedočkavostí, nebo prostě aby se jí lépe vklouzlo do té veliké sukně. :D Tak či onak se u toho tak pěkně usmála...Německo má prostě rozkošnou Christine! :) Když se pak scéna znovu rozjasnila, na Christine už svítil normální reflektor, kdežto Meg ještě chvíli zůstala v tom "nočním vidění" a ještě nějakou chvíli Christine sledovala, než světlo pomalu zmizelo spolu s Meg. To jsou takové novátorské detaily, co do FO vnáší svěží nový vzduch! :)
Nu a co se týče Elisiny sukně, to je další mistrovské dílo. Víte jak moc znamená, když povím, že se mi líbí asi ještě víc než v Londýně.
Z Raoula Nickyho Wuchingera toho v této písni bohužel mnoho nevidíme, ale zapůsobil na mě správným raoulovským dojmem a poté, co jsem viděla první fotky Bohuše Matuše v této roli, si jemných, aristokraticky působících herců Raoulů umím vážit mnohem více.
A pokud si vzpomínáte, ve článku, ve kterém jsem znovu-otevření Fantoma Opery v Německu oznamovala, jsem jako zajímavost přidala informaci, že Andrew Lloyd Webber byl hlasem Valerie natolik učarován, že se jí právě pro Denk an Mich, Think of Me, rozhodl složit nové kadence. Teď máte šanci si tuto verzi árie poslecnout a posoudit. Sice těmto věcem dvakrát nerozumím, ale na kvalitě hlasu Valerie se s ALW určitě shodneme. :)
Krásný nový týden plný (doufejme) slunce! xxx

Christine's life in backstage

18. března 2014 v 10:00 | Lotte |  Backstage
Sesbírala jsem nějaké ty zákulisní fotky nejrůznějších Christine ze všech možných produkcí abychom si mohli udělat obrázek o tom, kolik zábavy si šťastné herečky, které získaly roli muzikálového sopránu všech sopránů užijí v zákulisí divadel.
Ovšem za každou zábavou stojí moc a moc dřiny a v tomhle oboru obvzlášť, na to nikdy nezapomínejme. :)


Začněme Sarou Jean Ford na počest jejího návratu na Broadway. :)

Final Lair - Hugh Panaro, Mary Michael Patterson, Jeremy Hays

16. března 2014 v 10:00 | Lotte |  Video týdne
Po nějaké době se ve videu týdne opět vracím k současnému obsazení na Broadwayi, které netřeba znovu vyjmenovávat, protože je v nadpisu. ^^
Hned v úvodu poznamenávám, že si zkontrolujte jestli máte video nastavené na nejvyšší možné kvalitě, protože v té nejnižší je to vskutku nekoukatelné. Video je zjevně točeno z dálky, ale je docela dobře přiblížené. Už jsem se koukala na mnohem, mnohem horší z mé muzikálové lásky. :)
Docela nevídanou věcí hned na začátku je maličkaté technické zaškobrtnutí, které jsem zatím v žádném videu z Broadwaye neviděla, ale nic není neomylné. :) Jde o to krátké zhasnutí a následné rozsvícení svící...no, tohle zrovna není co by svíčky běžně dělaly.
Ale jinak za ty svíce palec nahoru! Mají je tam vymakané, opravdu dělají ten efekt mihotavého světélka, škoda, že to nepoužili i v pětadvacítce. Nevím, jestli jste si toho všimli, ale když tam byl jednou detailní záběr na ony svícny, tak vůbec nedokážu ocenit geniální design Marie Björnson, ale iritují mě ty očividné žárovky, z nichž jedna je dokonce úplně nakřivo a svíčku co by hořela vodorovně jsem fakt ještě neviděla. No nic, opusťme téma svící.
Přesuňme se třeba k mřížím. :D Bylo milým gestem, které jsem zatím u Raoula neviděla, jak se je Jeremy snažil zkusmo zvednout, než ho sám pustil Erik, což je takové akčnější, než Raoulovo obvyklé pobíhání sem a tam. Jeremy si mě získává víc a víc. A to nemluvím o jeho hlase! Hluboký, charismatický...galaktický. :)
A teď zase k Mary. Není báječná? Můj oblíbený moment je když Hugh zpívá pasáž, že Raoula už nikdo nemůže zachránit, snad jen Christine. Nechápavě k němu vztáhla prosebné ruce. Zachránit? Ona? Jakkoliv, stačí říct jak!
O Hughovi je známé, že četl Susan Kay a je to podle jeho slov jeho Bible k hraní Erika. Myslím, že konečně přišla chvíle, kdy k němu přišla Christine alá Kay. Nemůžu vám říct, čím přesně na mě Mary tak silně "kayovsky" zapůsobila, nějakým způsobem je to prostě tam. Také je to asi nejvíc senzitivní, laskavá Christine jakou jsem kdy viděla. Je neskutečné štěstí, že se Mary a Hugh sešli na jednom jevišti, jsou spolu přímo neuvěřitelní!
Můžu ještě najít nová slova, kterými vychvalovat do nebes Hugha? V kolika článcích už jsem tak činila! Jeho kouzlo spočívá v tom, že Fantoma hraje už tak dlouho a má zkušenosti, jako málokterý herec, ale přesto nejede podle nějaké stereotypní předlohy hraní Erika, jakou by si za léta mohl vytvořit. Naopak, každé jeho představení je něčím ozvláštněno, své role se uchopil velmi specificky, přemýšlí nad ní, stává se Andělem hudby tělem i duší.
Krásný nový týden! x

DSOCI - 23. kapitola

15. března 2014 v 12:03 | Lotte |  Dark stories of Coney Island
Skončilo vyučování a Mark se jako stín vytratil ze salonku, přičemž každý jeho pohyb byl pečlivě sledován dychtivým pohledem Arielle. Poté tiše vzdychla a vyhlédla z okna, ze kterého chvíli s nepřítomným výrazem zírala. Když vstávala z křesla a sbírala si rukavičky a klobouk párkrát zuřivě zamrkala a zavrávorala. Nick ji zachytil, ale vzápětí toho zalitoval.
Prvně - stála hned u křesla, takže by se nejspíš jen sama posadila, aniž by byla jeho asistence jakkoliv nutná a za druhé nastal trapný okamžik, kdy měla Arielle na jazyku poděkování, ale nějak ji nešlo přes ústa a Nick zrovna tak rychle spolknul nějakou starostlivou otázku. "Dávej přece pozor." zamumlal proto nerudně a zatlačil ji zpět do křesla.
Fleur situaci sledovala zpovzdálí. "Drahoušku, chceš nechat donést sklenici vody?"
Arielle tiše přikývla a Fleur zazvonila na Libby, kterou tímto zaúkolovala.
"Jsem jen trochu slabá." špitla Arielle omluvně, k čemuž ji zřejmě přiměl Nickův tón.
Fleur netrpělivě přešlapovala přede dveřmi. "Musím už jít, mám s maminkou domluvené nákupy ve městě. Nick se ujistí, že jsi v pořádku, Arielle." dořekla s pobavením v hlase a odtančila z místnosti.
Nick si nemohl nevzpomenout, jak mu před několika měsíci do péče apatickou Arielle obdobně svěřil doktor Adler.

České obsazení Fantoma Opery

13. března 2014 v 10:00 | Lotte |  Fantom Opery Praha


František Janeček nás přestal napínat a odtajnil část obsazení historicky první české produkce Fantomy Opery.

Roli Fantoma získal Marián Vojtko, který svoji kariéru začal v Little Music Night, ale prvním větším úspěchem se stala až alternace titulní role hraběte Monte Crista. Velké pocty se mu dostalo, když ho sám autor muzikálu Jekyll & Hyde prohlásil za nejlepšího představitele titulní dvojrole na světě. Muzikály (ve kterých si zahrál značné množství rolí, ale není prostor všechny zmiňovat, ovšem rozhodně na ně nezapomínám) ale jeho kariéra nekončí, rovněž je také operním zpěvákem a působil v dílech jako Cosi fan Tutte (Ondra), Potrestaný prostopášník aneb Don Giovanni (Don Ottavio) a v Kouzelné flétně (Tamino). V listopadu 2010 mu vyšlo první sólové album album.

Behind the Painting

11. března 2014 v 10:00 | Lotte |  Sierra Boggess
Taky jste jako já dumali, co má asi Sierra Boggess v blízké budoucnosti v plánu a jak už vám schází v nějakém muzikálu, jakémkoliv muzikálu, ale prostě na jevišti, kam neodmyslitelně patří?
Pokud ano, článek, který přináším bude jistě potěšením pro vaše oko.
Sierra momentálně poctivě zkouší a připravuje se na muzikál Behind the Painting z dílny pánů Maltbyho a Shireho (auch, skoňování amerických jmen), jehož datum uvedení se ještě upřesní.
Muzikál vypráví příběh o zakázané lásce, odehrává se v Bangkoku a Tokiu v letech 1933 a 1939. Příběh sleduje mladého studenta, který se zamiluje do manželky thajského diplomata.
Zatím proběhly dvě prezentace díla na Broadwayi 27. a 28. února 2014, z čehož máme pár fotek: