You are enough. You are so enough, it's unbelievable, how enough you are. (Sierra Boggess)

Květen 2016

I Could Have Danced All Night - Anna O'Byrne

29. května 2016 v 17:58 | Lotte |  Video týdne
Na svět přijde nová produkce legendárního muzikálu My Fair Lady v Austrálii v Sydney. Tato výjimečná produkce na počest šedesátého výročí bude v Joan Sutherland Theatre pod režií Dame Julie Andrews. A hlavní roli bude hrát, jak už z titulku víte, Anna O'Byrne. Zde je první video její Elizy Doolittle z promo akce při příležitosti oznámení obsazení.

Anna je samozřejmě už dlouho má oblíbenkyně od dob australské produkce Love Never Dies. Nádherná a především talentovaná žena, kterou poprvé vidím v trochu veselejším a odlehčenějším tónu, který ji moc svědčí. Role jejímu hlasu velice sluší, její křišťálově čistý hlas se vznáší ve vzduchu jako jemný obláček. Z Anny navíc vyzařuje přirozená pozitivní energie, která se na mě přenesla i přes obrazovku počítače a to je obdivuhodné. :)
Krásný nový týden. :)




Lottin (ne)divadelní deníček: Králova řeč

24. května 2016 v 18:03 | Lotte |  Lottin (ne)divadelní deníček
Konečně jsem šla v Brně na činohru a konečně jsem šla do krásného Mahenova divadla, nejhezčího divadla v Brně.
Na Královu řeč jsem chtěla jít už celou věčnost - od doby, co jsem na tuto inscenaci poprvé uviděla plakát v roce 2013. No a kdo si počká....
Králova řeč je věčně vyprodaná, ač se v NdB hraje už třetím rokem. A ono není divu - dovedu si představit že u tohoto titulu je nejlepším marketingem právě ten titul, protože Králova řeč je velice úspěšný a krásný film. Dokonce můj nejoblíbenější.
Je zároveň nefér ale i nemožné film a hru tak trochu neporovnávat. Děj je přirozeně stejný, na divadelních prknech ale trochu rozvinutější, vygradovanější. Ženské postavy příběhu - manželky Bertieho a logopeda Lionela mají více prostoru, jejich charaktery tvoří i něco víc, než jen chápavé a podporující manželky. Divadelní paní Lougeová se trápí se steskem po rodné Austrálii, nastiňuje určitou nevraživost Angličanů vůči jejich rodině, jakožto přistěhovalcům, dokonce se potýká se sledováním policie, kvůli čemuž ztrácí práci. Přeje si vrátit do Austrálie, do čehož se zase nechce Lionelovi a mezi manželi tak vzniká jisté napětí.
Královna Alžběta je zase vyobrazena jako milující žena, podporující manželka, ale zároveň dominující figura manželství, popostrkuje Bertieho správným směrem s kapkou ráznosti sobě vlastní, připravena vzít příležitostně věci do vlasních rukou, přičemž je ale stále nepochybně poznat, že tak činí z lásky a o to hlubší pak byly společné scény Alžběty a Bertieho, které skutečně dojímaly.
Princ David, dočasný král Edward, je ve filmu vyobrazen poměrně negativně, na divadelních prknech je to ještě o něco vystupňovanější - psychicky trápí svého zranitelného bratra podobně necitlivým způsobem jako jeho otec s krutou lehkomyslností - je zřejmé, že si neuvědomuje, kolik škody páchá, ale nijak ho to neomlouvá. Je tu kladen o něco větší důraz na jeho vztah s Wallis - je vidět, nakolik mu popletla hlavu, jak je pro ni schopen udělat cokoliv a především jak mu šikovně nasazuje do hlavy vlastní myšlenky tak, aby věřil, že jsou jeho.
To nač tu čekáme nejvíc - vztah mezi králem a jeho logopedem byl o něco hlubší - velmi ostražitý začátek, úsměvný vývoj, křehké upevňování, zuřivý boj a dojemné usmíření. Divadelní Bertie se Lionelovi otevřel o něco více, podělil se o více detailů z jeho krušného dětství a dospívání, jeho vztahy s rodiči a sourozenci jsou více rozebrány. Právě ta scéna, kdy se Bertie Lionelovi svěřuje s dětstvím, které ho traumatizovalo natolik, že o něm ani není schopen vyprávět a musí ze sebe slova dolovat zpěvem mě velmi dojala, plus mě u srdce zahřála scéna, kdy se Lionel a Bertie srdečně smějí absurdnímu a lehce trapnému setkání obou jejich manželek, načež Lionel zamyšleně praví něco ve smyslu: "Takhle se smát jsem vás ještě nikdy neviděl."
V divadelním provedení je tedy kladen důraz více na Lionela jako laskavou otcovskou figurou. Je svérázný, ale k zamilování, je přívětivý a citlivý, ale především velice bezprostřední - s nonšalantní samozřejmostí od začátku bortí bariéry mezi králem a jeho "poddaným", ale činí tak s upřímnou bezelstností a především snahou skutečně pomoci, podpořit, navést.

Promo akce Balu Vampirov

23. května 2016 v 20:49 | Lotte |  Bal Vampirov
A i z Ruska k nám míří první perličky revivalu Tanzu/Balu! :) Jednalo se o nějakou promo akci, kde se uváděly show chystající se na příští sezonu a s vystoupením předpokládám Totale Finsternis tam zazářili Ivan Ozhogin a Elena Gazaeva, neboli hrabě Krolock a Sára z ruské produkce. :)
Video bohužel nemáme (třeba ještě bude) ale jsou tři extrémně milé fotky. :)

image host

image host

image host


Photo © Stage Entertainment

Mein Herz ruft nach dir - Vera Bolten, Valerie Link, Lucius Wolter

23. května 2016 v 20:40 | Lotte |  Video týdne
Tohle je videem týdne ze dvou důvodů: retro německá muzikálová videa jsou top, prostě top (v tom úsměvném, ale i vážném slova smyslu :D) a Bídníky v němčině jsem snad ještě ani neslyšela. Nebo možná jo, ale dávno.
A k tomuhle konkrétnímu kousku jsem se dostala přes Valerii Link, protože to je bývalá Christine z nedávno uzavřené produkce FO v Hamburku. Tolik tedy na vysvětlenou k mé méně obvyklé volbě. :D
A teď mé poznatky k videu:
- Lucius je super jméno. Potom taky že vypadá jako Raoul skřížený s Kenem. Ale v dobrém slova smyslu, já se mu nesměju. Jen je podivuhodně sladký. A dali mu příčesek a sametovou stužku. Mám od jisté doby slabost na tenhle účes. Pokud tedy dotyčnému sedí. Ale tady Luciovi by asi slušel i pytel od brambor. :D
- dokonce i Luciův hlas je super sladký. Až se mi z toho do klávesnice sype cukřik. :D
- Valeriina paruka vypadá na přímém slunečním světle uměle, ale to je asi nevyhnutelné. Vypadá jako krátká verze paruky Christine na Broadwayi s těmi "tuhými" viktoriánskými lokýnkami.
- Valerie je taky ohromně roztomilá. Ty její výrazy a nerozhodné pobíhání po jevišti. :)
- mé postřehy z německého překladu jsou jen nahodilé, protože má němčina je prostě lvl 0 (veselá mě to z ní asi čeká zkouška), ale to málo co jsem pochytila se mi docela líbilo. Už jen název je pěkně vyřešen. :)
- Vera má netradiční hlas. Něco jako Disney princezna...tak sladký hlas, až je trochu šmoulovský. To nemyslím zle, ale nevím jak lépe to vyjádřit. :D
- ten záběr, jak Marius a Cosette stojí vedle sebe a Eponine nahoře mezi nimi je moc hezký. Plus je milé, jak ze sebe Valerie a Lucius nemůžou spustit oči. Plus bych vypíchla jak Lucius Valerii přímo nadšeně a oddaně hltá očima. Velmi knižní! :D

A tož hezký nový týden všem! :D



Mistr a Markétka A-Z: F

19. května 2016 v 9:06 | Lotte |  Master and Margarita
Po dlouhé době zase moje abecední nostalgické články. Dnes ef jako Frída! :)

image host

The Dreamcatcher - 3. kapitola

18. května 2016 v 16:40 | Lotte |  The Dreamcatcher
Na dveře číslo jedenáct na Kulzerově třídě v dolním Tvayburgu zaklepala zahalená ženská postava. Otevřela jí Julie a změřila si ženu před sebou krátkým pohledem, než beze slova ustoupila stranou. Zahalená žena vstoupila dovnitř. Neoznačený kočár, který ji sem dovezl dál čekal před domem.
Julie ji pomohla odstrojit se a s jejím pláštěm v náručí se vydala do šatny. Nechala si splývavou látku protékat mezi prsty. Tak jemná, hebká, precizně vyšívaná. Nikdy nebude nosit takové věci, nebude mít vlastního kočího, třpytivé šperky na krku, pohádkově učesané vlasy a v nich tiáru....nikdy, nikdy. Přitiskla si kožešinu, kterou byl plášť olemovaný k obličeji. Zašimrala ji na kůži, vdechovala drahý parfém, v hlavě slyšela tlumenou smyčcovou hudbu a cinkání křišťálových skleniček, které jí ta vůně asociovala....
"Co to proboha vyvádíte?"
Julie sebou provninile škubla a upustila plášť. Na prahu dveří stál mistr Ferdinand. Povytáhl obočí.
"Já....pane...." Julie projednou vůbec nevěděla co říct.
Ferdinand si ji přeměřil stejným pronikavým pohledem jako tehdy, když ji spatřil poprvé. Potom se ušklíbl a pokýval hlavou. "Chápu. No tak to hlavně seberte," řekl a zamrkal na ni. Skutečně zamrkal.
Julie si po jeho odchodu zakryla tvář dlaněmi a tiše si spílala. Potom potupeně sebrala plášť neznámé elegantní dámy a pověsila ho.
Julie už byla v domácnosti mistra Ferdinanda téměř dva měsíce a její podezření vůči pánovi narůstalo. Klientky k němu chodili zahalené, skrývající svoji tvář za závoji a vějíři, nebylo nezvyklé, když se připlížili i zadních vchodem. Proč? Vždyť vyráběl jen korzety, co se musí skrývat na korzetech?

Tanz der Vampire poprvé v České republice

18. května 2016 v 10:38 | Lotte |  Ples upírů
Už tolikrát se o tom spekulovalo, ale nyní se česká produkce Tanzu pod názvem Ples upírů, opravdu stává skutečností!
Agentura Gott-Janeček na 21. a 22. června 2016 vypsala konkurz na sólové, sborové a taneční role a my se tedy máme nač těšit! :)


Derniéra Fantoma Opery v Moskvě

18. května 2016 v 10:25 | Lotte |  Fantom Opery Rusko
Ruská produkce Fantoma Opery měla svoji poslední děkovačku 30. 4. 2016. Soudě dle náznaků na jejich oficiálních stránkách si troufám odhadovat, že kostýmy a kulisy této produkce se posléze odstěhovaly do Paříže, kde se nová produkce naopak bude vůbec poprvé otevírat.
Jako rozloučení se s touto produkcí přikládám fotky mapující poslední chvíle Fantoma Opery v Moskvě. Snad brzy zase naviděnou. :)

image host

Tady máme celé obsazení při jejich poslední společné fotce. Jak vidíme, v hlavních rolí naposledy hráli Dmitry Ermak, Elena Bahtiyarova a Eugeny Zaytsev, ale přítomni samozřejmě byli i Ivan Ozhogin a Tamara Kotova, byť v civilu. :)

Das Phantom der Oper - Max Niemeyer, Elizabeth Welch

15. května 2016 v 14:21 | Lotte |  Video týdne
Produkce Fantoma Opery v Oberhausenu je snad ta nejtišší, ze které toho skutečně moc nemáme a tak mě potěšila tahle aslespoň koncertní videa německého obsazení. Fantoma zpívá Max Niemeyer, který hraje sice Raoula, ale zaskakuje i za Fantoma, takže si ho můžeme poslechnout i v jeho podání méně slyšené titulní písni. Mimo FO na akci zazněla i Music of the Night tady.
Max je roztomilý, ty jeho kudrlinky jsou skutečně raoulovské. Má takový mladý, příjemný hlas, ten je teda taky spíš raoulovský, ale poslední dobou se obsazují čím dál tím mladší herci Fantoma, tak už to není zase taková výjimka. :D
Jeho pohyby jsou takové velmi rozvláčné, on se tak moc snaží působit fantomovsky, až je takový lehce gumový, ale ono to působí roztomile, já mu to nevyčítám. Asi teda ne moc fantomovsky, ale dávám mu rezervu na to, že je to koncert. :D
O Elizabeth už jsem se párkrát rozepisovala, ale tak: hlasově je skvělá, má lehké výšky, trochu operní nádech v hlase, který zní velmi mladistvě. Opět je to koncertní verze, takže o herectví nic moc nepovím, je tam taková spíš usměvavá, využívá toho, že narozdíl od skutečného představení nemusí být vystrašená. :D
Tak ať vám zítra začne hezký nový týden. :)


Oněgin (14. 5. 2016)

15. května 2016 v 13:51 | Lotte |  Oněgin

A máme tu i Ivanovo druhé představení v titulní roli muzikálu Oněgin! Díky štědrým fanouškům. :)