You are enough. You are so enough, it's unbelievable, how enough you are. (Sierra Boggess)

Únor 2017

Les Misérables Medley - Alfie Boe, Michael Ball

26. února 2017 v 18:51 | Lotte |  Video týdne
Alfie Boe a Michael Ball spolu v současnosti úzce spolupracují při společném koncertování, takže mě ani tolik nepřekvapilo, když jsem dnes ráno na YT ve svých odběrech objevila jejich společné video. Nepřekvapilo, ale potěšilo!!! :) A jak příhodné, že zrovna takhle na neděli. :)
Mám pocit, že Alfie na svém hlase od pětadvacítky dost zapracoval, má teď rozhodně větší rejstřík. Ale vhledem k tomu, že už za sebou má i operní angažmá, tak se nedivím.
Michael je skvělý jako vždy, trochu jsem se možná bála, jak bude s Alfiem držet krok, ale to jsem mu křivdila. Je fenomenální. :)
A oba mě hrozně dojali, protože Bídníci...to je prostě srdcovka a tihle dva pánové zrovna tak. :)
Krásný nový týden! :)


The Dreamcatcher - 19. kapitola

25. února 2017 v 20:08 | Lotte |  The Dreamcatcher
Když Zuzanka a Colliere dorazili do jeho týdny neuklízeného domu, bylo kolem půl dvanácté v noci a oba po dlouhém dni netoužili po ničem jiném, než po pohodlné posteli a milosrdném spánku. Když ale Colliere hned u prahu dveří domu (ve kterém mu nezbyl ani jeden člen personálu s výjimkou kuchařky, protože všichni ostatní se nechali poblouznit "revolucí") uviděl čekat služku z domu Erika, dlouze vzdychl, protože očekával, že se tato nekonečná noc ještě protáhne.
Vyměnil si s nervózní mladou ženou krátký pozdrav. "Omlouvám se, pane, ale musím vás poprosit, abyste neprodleně šel se mnou!" vyhrkla, zatímco si k tělu křečovitě tiskla pléd.
"Stalo se snad něco slečně….um," vrhnul postranní pohled po Zuzance a přemýšlel, jestli se Erikova naléhavá žádost, aby se před nikým nezmiňoval že léčí Julii, vztahuje i na dvorní dámu korunní princezny, "slečně D.?" vykoktal nakonec v chabém pokusu o šifru.
Služka se na okamžik užasle zarazila, ale rychle zavrtěla hlavou. "Jde o pána, prosím," vyhrkla úzkostlivě.
"Cože?" nevěřil Colliere svým uším. "Co se stalo?"
"J-já nevím. Našla jsem zhrouceného na schodech. On je…," ztěžka polkla, "dočista mimo sebe, pane! Myslím, že zešílel! Mluví o ďáblovi!" spěšně se pokřižovala.
Colliere vytřeštil oči a vyměnil si pohled se Zuzankou. "Nu, snad nebude tak zle. Nejspíš blouzní z horečky. Vraťte se domů, slečno, budu u vás do půlhodiny," ujistil roztřesenou ženu a po jejím odchodu se znovu obrátil na Zuzanku: "Zavedu vás teď do pokoje pro hosty. Měla byste tam nalézt všechno co potřebujete a potom se hned vydám k panu řediteli. Budete tu v bezpečí, můj dům je chráněný."
Když o slíbených třicet minut později vcházel do domu ještě přepychovějšího než byl jeho vlastní, zmocnila se ho zlá předtucha za zvuku vzdáleného nepříčetného výkřiku.

Další reportáž z Tanz der Vampire v St. Gallen

25. února 2017 v 18:16 | Lotte |  Tanz der Vampire St. Gallen


Máme tu další televizní reportáž o nejnovější a nejmodernější inscenaci Tanz der Vampire ve Švýcarsku. Jsou tu rozhovory s Thomasem Borchertem a kostýmním výtvarníkem (proč nikdy neudělají rozhovor s Mercedesz Csampai?! :D), které jsou prokládány ukázky z představení, přičemž některé jsou nové. Mám pocit, jako bych se už prakticky ke všemu vyjádřila, tak jen snad pochválím ten nápad na hotelový rezort s česnekovou kúrou, kterou musí útrpně podstupovat i Sára a Magda. :D Zdá se, že tahle produkce velmi umně vyvažuje ten temný a komický aspekt Tanzu a za to smekám. Jak víme, ne všem se to podařilo. :D
No a to Totale Finsternis bych fakt hodně chtěla vidět, to je úplně moje estetika. :D

Fantom Opery v Gothenburgu

24. února 2017 v 10:22 | Lotte |  Fantom Opery Gothenburg

Premiéra Fantoma Opery ve švédském Gothenburgu se uskuteční 23. 9. 2017 a derniéra je naplánovanána na 20. 5. 2018. Bude to nerepliková produkce, převezená z Finska (pro připomenutí této inscenace se můžete podívat na fotky a trailer v tomto článku).
Obsazení je už známo a jsou to tato jména:

Fantom: Fred Johanson/Joa Helgesson
Christine Daaé: Sofie Asplund/Frida Engström/Hanna-Liina Vösa
Raoul: John Martin Bengtsson/Tobias Ahlsell
Monsieur Firmin: David Lundqvist
Monsieur André: Anders Wängdahl
Carlotta Giudicelli: Karolina Andersson/Mia Karlsson
Ubaldo Piangi: Iwar Bergkwist/Dardan Bakraqi
Madame Giry: Erika Sax
Meg Giry: Micaela Sjöstedt
Monsieur Reyer: Lars Hjertner
Monsieur Lefèvre: Tobias Ahlsell
Joseph Buquet: Marco Stella
Confidante: Lana Zuzić
Don Attilo: Peter Loguin

Máme tu známá jména herců, kteří z finské inscenace přejdou i do švédské, tedy Sofii Asplund a Hannu-Liinu Vösa jako Christine a Johna Martina Bengtssona jako Raoula.
Dále bych podotkla, že Carlotta Mia Karlsson není TA Mia Karlsson, bývalá Christine, ale jedná se o shodu jmen.

Trochu problematickým aspektem této inscenace stále zůstává přístup režiséra, tak trochu se navážejícícho do originální adaptace:

"Fantom Opery je poslední z velkých muzikálů z osmdesátých let, který byl uvězněný do své třicet let staré režie. Jsme hrdí, že společně s Finskou Národní Operou, nám bylo umožněno udělat novou verzi s velkým orchestrem a novou scénografií adaptovanou do moderního operního domu."

Doufám, že tomu pánovi moc nevadí, že než oni udělali svoji finskou nerepliku, stihlo je předběhnout Maďarsko, Polsko, Česká republika, Estonsko a Rumunsko. Dokonce i my jsme je předběhli! I my! :D A zvládli jsme to bez takových keců! :D (Ale oni to zase zvládli bez bulváru, tak přemýšlím, jestli si nejsme fifty fifty. :D)

Zdroj:
http://aaveoopperan.tumblr.com/post/157609696038/the-cast-for-the-phantom-of-the-opera-in
http://operafantomet.tumblr.com/post/157611124237/the-cast-for-the-phantom-of-the-opera-in

Zákulisí švédského Fantoma Opery

24. února 2017 v 9:59 | Lotte |  Fantom Opery Švédsko

Oficiální Facebook švédské inscenace Fantoma Opery vydal strašně milé zákulisní video, kterým prochází Raoul Anton Zetterholm. Mimo to je tam také rozhovor s Emmi Christensson ale...teď záleží, jak jste zběhlí ve švédštině.
Nicméně vás na video mohu nalákat, i když stejně jako já vůbec nerozumíte: jsou tam krásné zákulisní záběry na aplikaci líčení starého Raoula ale především! strašně krásné! záběry z představení! To All I Ask Of You lidi! Takhle jsem se nad nějakým Raoulem naposledy rozplývala u Tomáše Vaňka! :D Anton je tak strašně sladký a raoulovský!!! :D Ty jeho blond vlasy a jemný obličej a něžný pohled a úsměv!!! Ugh!! :D Ta agonie, že z této inscenace nejsou videa! Ta agonie! :D

Zdroj gifu:
http://heaven-by-the-sea.tumblr.com/post/157614081515

Trailer Tanz der Vampire v St. Gallen

23. února 2017 v 15:15 | Lotte |  Tanz der Vampire St. Gallen
Tanz der Vampire v St. Gallen vypustilo velmi očekávaný trailer. Tato produkce se mi opravdu líbí víc a víc. Krolock hrající na klavír! Sářiny rodiče nejsou takový "stereotyp"! A i ten nápad, že Krolock Sáře věnuje korzet se mi líbí - je to trochu perverzní, ale mluvíme o muži, co jí vtrhne do koupelny, když se koupe, ehm, ehm. V téhle moderní verzi je Sára přece jen dcerou lidí z vyšší střední třídy a pro ni by už červené botky nebyly to nejkrásnější, co kdy viděla. Podle plakátu, který jsme viděli v jejím pokoji je tahle Sára tak trošku goth, takže dostat rudý korzet s černou krajkou je asi její obdoba červených botiček originální Sáry. A konec konců proč ne. :)
Dobří muzikáloví bohové, nechť jsou k nám fanoušci milostiví a nahrávají. Děkuji. :D



Lottin (ne)divadelní deníček: La Gioconda

22. února 2017 v 20:15 | Lotte |  Lottin (ne)divadelní deníček
Jsem na sebe pyšná! Poprvé někdy od září jsem dohnala své resty. Skutečně píšu o představení, které jsem naposledy viděla a nejsem pozadu o šest titulů! Huuuuuuuu! :D
La Gioconda, poměrně vzácně uváděný titul, "neokoukaný operní thriller", jak napsala OperaPlus, premiérovala v Brně teprve tento měsíc a já se na ni pěkně začerstva vydala. A do první řady, hell yeah! Já mám poslední dobou zatracené štěstí na místa! :)

Děj se odehrává v Benátkách na počátku 17. století. Gioconda je pouliční zpěvačka, jejíž jméno znamená veselá a živočišnou vášní po ní touží písničkář (ve skutečnosti inkviziční špeh) Barnaba. Ta sice neví, co je jeho pravé povolání, ale přesto jí na něm přijde cosi neblahého a odmítá ho. Nehledě na to, že je tak jako tak zamilovaná do kapitána Enzeho.
Barnaba je uražený jejím odmítnutím a nařkne její slepou matku Ciacu z čarodějnictví. Ovlivněný dav by ji i přes protesty Enzeho, který se později objevil na scéně, jistě zlynčoval, na místo však přichází Alvise, jeden z členů benátské inkvizice, v doprovodu své ženy Laury. Laura se za ženu u muže přimluví a Ciaca je osvobozena. Ciaca maskované Lauře (je období karnevalu) jako projev vděčnosti věnuje svůj růženec.
Barnaba však vypozoruje, že se Laura a Enza znají a vzpomene si, že předtím, než byla Laura z donucení provdána za Alviseho, byla zasnoubená s šlechticem Enzem Grimaldim. Enza byl z cesty odklizen tak, že ho Alvise vypověděl z Benátek.
Barnaba Enzeho konfontuje a jeho domněnky o kapitánově identitě se potvrdí. Slíbí Enzemu, že mu jeho Lauru bezpečně dopraví na jeho loď, což kupodivu i učiní. Udělal tak však jenom proto, aby oba milence vzápětí mohl udat Lauřinu muži, Alvisemu.
Poté, co se Laura a Enza po letech odloučení znovu shledávají, ji Enza na okamžik nechává o samotě a v tu chvíli k ní přichází Gioconda a chce sokyni v lásce zabít. Když v ní ale podle růžence poznává zachránkyni své matky, pomůže jí utéct.
Lauřin muž už tak jako tak ví o zradě své choti a hodlá ji donutit, aby vypila jed. Gioconda Lauru už podruhé zachraňuje, když jí podá uspávací nápoj po kterém Laura bude vypadat jako mrtvá.
Alvise na oslavě pořádané v jeho paláci oznamuje hostům smrt své ženy a přítomný Enza ve svém utrpení prozradí svoji identitu a je zatčen. Zoufalá Gioconda Barnabovi slíbí, že se mu poddá, pokud Enzeho zachrání.
Barnaba tak učiní a již procitlá Laura s osvobozeným Enzem prchnou. Gioconda si však raději vezme život, než by na sebe nechala Barnabu sáhnout. Rozčilený Barnaba na ni křičí, že v noci zabil její matku, ale Gioconda už neslyší...

Scany ze starších programů Elisabeth

22. února 2017 v 11:32 | Lotte |  Elisabeth das Musical
Jedna blogerka na Tumblr postuje strašně krásné a docela vzácné fotky ze starších programů Elisabeth, v mnoha případech jsou to i snímky z originální produkce a všechny jsou strašně krásné, umělecké a já je prostě musím sdílet, je to nádhera. :)
Když tak ve zdroji v odkazu na její blog je těch fotek ještě víc, tak určitě mrkněte. :)

image host

Pia Douwes, originální vídeňská inscenace.

Pár nových fotek z Mistra a Markétky

22. února 2017 v 9:51 | Lotte |  Master and Margarita
Je opravdu smutné, jak se po Mistrovi a Markétce přímo slehla zem, když to porovnáme, jak krásné to bylo ještě před dvěma roky? :D
Inu, potěšme se alespoň těmito fotkami.
P. S.: Ta kouřící se mast na Wolandovo koleno je super. :D

image host


Lottin (ne)divadelní deníček: Black and White

21. února 2017 v 17:55 | Lotte |  Lottin (ne)divadelní deníček
Za velmi dobrodružných okolností jsem se vydala na Black and White (dovolím si zkopírovat svůj "strašně vtipný" status z Facebooku z onoho dne: Jdu do divadla. Na Black and White a fůramoc se těším.
Vyfešákuju se, vyrážím na čas, tramvaj jede tak akorát, je to skvělý.
Strašně moc sněží, tramvaj před námi se rozbije a zablokuje nás. Cenné minuty tikají, zírám na ty nelítostně poskakující digitální číslice, jak mě okrádají o divadlo.
Konečně popojíždíme, ale jedeme strašně pomalu. Tlačíme nepojízdnou tramvaj před námi. Přestupujeme na další tramvaj a vzniká další zpoždění. Dorážím na hlavák. Vytáhnu mobil a zděšeně zjišťuji, že je 18:47. Přijde mi esemeska od Báry, že čeká vevnitř. Propadám zoufalství. Volám Báře a nešťastně jí sděluji situaci. Bára se ptá, kde jsem - u Grandu, odpovídám já. Bára se zlověstně odmlčí a shodneme se, ať zkusím dojít a uvidíme.
Jsem nesportovec a z každého pokusu o cvičení mě následující tři dny bolí celý člověk. Přesto se odhodlávám k životnímu běhu - nějaký opilec za mnou mě povzbuzuje a já si představuju, že jsem Forrest Gump.
Na rohu se musím zastavit. Sípu a chřestí mi v plicích. Brněnská kaplička září přede mnou a láká mě. Znovu utíkám a nadávám na sníh. Nenávidím sníh.
Vběhnu do foyer. Nalézám Báru. Bára je překvapená, že jsem to stihla. Zvládla jsem to pod pět minut. Jsem na sebe pyšná. Pan (asi) vrátný nás uvádí k pokladně nikoli jako opozdilce ale jako bychom byli čestní hosté. Je fakt milý. Pán v pokladně je taky hrozně milý a dá nám super místa. Poté mě pozná z plakátu a je zase strašně milý.
Svět je jen dvě minuty po vstupu do divadla zase krásný. NdB je nejlepší a taky tam pracují nejlepší lidé. Sněžná výprava stála za to a hned bych ji podnikla znovu. Děkuju. <3).
Musím jen upřesnit, že ta skvělá místa, co nám pan super milý pokladní dal byla ve třetí řadě!!! Takhle blízko jsem na baletu ještě nikdy neseděla a bylo to skvělý!!! Vykřičníky!!! :D

Tak tedy k věci. Black and White je adaptace nesmrtelného Labutího jezera a já očekávala nějakou moderní zkrácenou verzi známého příběhu a nic k této inscenaci jsem si tedy nenastudovala. Bára byla trochu připravenější než já a proto narozdíl ode mě po přestávce neprojevovala takové udivení nad tím, jak je to jiné, ale krásné a nové.
Hlavní postavou tohoto baletu je postava Prince, který se hned v úvodu dozvídá od své lékařky (Bílá) že trpí smrtelnou nemocí. Princ se vrací domů ke své manželce (Černá) a chce se jí svěřit, ale ve svém domově nalézá své přátele, kteří pro něj připravili jako překvapení tajnou oslavu jeho narozenin. Princ nemá příležitost svěřit se ženě, chvíli se přemáhá a předstírá pro přátele veselost, ale to jen ústí v to, že se později ten večer zhroutí. Upadne do bezvědomí a ocitá se ve snovém světě krásných ladných labutí, kterým závidí jejich svobodu a hledá u nich sílu a inspiraci jak bojovat se svojí nemocí, kterou ztělesňuje Rotbart. Spolu s Bílou labutí se snaží vymanit z Rotbartova sevření a bojovat s temnou uvnitř sebe. Je to ale mnohem složitější než se zdá - kde začíná Princ a končí nemoc? Proč nalézá svoji manželku oblečenou v černém jak tančí s Rotbartem? Jeho nemoc se stává součástí jeho samotného.
Princ se nakonec sice probere a nemoc porazí, ale Rotbart přece už nikdy tak docela nemizí a pořád na něj čeká ve stínu...
Celý příběh je inspirovaný bojem s nemocí, jaký svedl šéf brněnského baletu, autor choreografie, libreta a režie této inscenace, Mário Radačovský.